Senior HR Business Partner

Senior HR Business Partner

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter en Senior HR Business Partner som vill ta sig an spännande utmaningar och vara med och driva HR-initiativ över hela organisationen.

Om oss
Bonnier News HR-avdelning består idag av cirka 30 medarbetare, inklusive HR-support, HR-partners, HR-generalister, Talent Acquisition-partners, HRBPs, Lead HRBPs och Chief People Officer. Vårt mål är att HR ska vara en integrerad del av affärsdriften genom att hantera frågor som rör ledarskap, medarbetare och organisation. För att kunna ge bästa möjliga stöd till verksamheten har vi valt att arbeta i mindre team, som är specialiserade på olika affärsområden. Du kommer att rapportera till Lead HR Business Partner.

Om rollen
Som Senior HRBP kommer du att ansvara för att utveckla och implementera HR strategin genom att driva HR processer, säkerställa effektiva arbetssätt och hållbar arbetsmiljö. Du kommer att stödja chefer inom hela HR-området och driva olika initiativ och förändringsarbeten. Du kommer att vara förespråkare för Bonnier News kultur och värderingar och samarbeta med chefer.

Uppdraget innefattar stöd i strategiska och operativa ledarskapsfrågor, exempelvis att:

-
Driva och utveckla HR-strategi, -mål och -projekt för verksamhetsområdet.

-
Förstår och bidrar till den övergripande affärs- och HR strategin.

-
Självständigt genomföra fackliga förhandlingar och samverkan.

-
Arbeta med ledar- och organisationsutveckling samt fortsätta utveckla. operativmodellen delat ledarskap som tillämpas i verksamheterna.

-
Driva, stötta och utveckla medarbetarprocesser.

-
Aktiv i arbetsmiljöarbete och delaktig i arbetsmiljögrupper/kommitté.

-
Driva aktuella HR-KPI:er och projektledning i större processer.

-
Bygga förtroende och anpassa arbetet efter de olika verksamheternas behov.

-
Rollen kan innefatta resande eftersom vi har verksamheter på flera orter i landet.


Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för rollen. För att lyckas har du stark drivkraft, initiativförmåga och engagemang samt en god affärsmässig förståelse. Du är kommunikativt skicklig, har förmåga att skapa förtroendefulla relationer med chefer och medarbetare på alla nivåer. Du är självgående och proaktiv, har förmåga att lösa problem och ta itu med komplexa frågor. Det är avgörande i rollen att du snabbt sätter dig in i verksamhetens behov och kan anpassa lösningar. Du bör kunna se helheten, agera både strategiskt och operativt, samt ha ett coachande förhållningssätt och vara metodisk och strukturerad.

Kvalifikationer

-
Eftergymnasial utbildning inom PA eller motsvarande som bedöms likvärdig.

-
7-10 års erfarenhet i en bred HR-roll, motsvarande HR Business Partner eller HR-ansvarig, där du har skaffat dig erfarenhet inom hela HR-området samt dess årliga processer.

-
Flerårig erfarenhet av att självständigt hjälpa chefer och verksamhet att genomföra arbetsrättsliga processer, exempelvis omorganiseringar, verksamhetsövergång/integreringar av bolag med kollektivavtal.

-
Mycket goda kunskaper kring arbetsrätt och arbetsmiljö.

-
Erfarenhet av att driva projekt och förändringsarbete med goda resultat.

-
Erfarenhet av att facilitera workshops eller utbildningar inom HR-området.

-
Erfarenhet av att hantera flera stakeholders och arbeta i agil verksamhet med att utveckla och stötta organisationer med delat ledarskap är starkt meriterande.

-
Erfarenhet av att självständigt hantera alla delar vid en förhandling, rehabilitering eller personalrelaterade frågor.


Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som börjar med en 6 månaders provanställning.

Du kommer att ha hemvist på huvudkontoret beläget i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30 nära Kungsholmen i Stockholm. Resor kan förekomma i tjänsten.

Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!


Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat.

Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige.

Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bonnier News
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2024
  • Ansök senast: 26 maj 2024

Liknande jobb


3 maj 2024