Engagerad supporttekniker till servicedesk

Engagerad supporttekniker till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad supporttekniker till ett uppdrag hos en kund i Hyllie utanför Malmö.

 

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en grupp där ni kommer att arbeta med att ta emot och lösa ärenden via ett ärendehanteringssystem. Det gäller att kunna sätta sig in i användarnas situation och trivas i rollen för att få kundens miljö att fungera problemfritt. I den här rollen kommer du att erbjudas stora möjligheter att utvecklas och växa inom IT. 

Din profil och kvalifikationen

Vi söker dig som trivs med att arbeta i en serviceroll, är kundfokuserad och serviceinriktad. Det är viktigt att du ser dig själv som en lagspelare som tillsammans med andra jobbar mot långsiktiga men även kortsiktiga mål. Du är van att jobba i ärendehanteringssystem, kunskapsdatabaser och remote-verktyg. Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat. Vi ser gärna att du har minst 1-2 års erfarenhet av att jobba inom IT-support och att du har god känsla för att ge användarna hög nivå av service.


Som person är du nyfiken och engagerad och följer med i IT-utvecklingen. Andra viktiga egenskaper är att du vill utvecklas och har en lösningsorienterad inställning i allt du gör. Det här uppdraget passar dig som har viljan att ge service och att utvecklas.

Vi ser att du har erfarenhet av följande:


- MS Office365
- Active Directory
- PowerShell
- Microsoft azure
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen.
Carolina Jonsson
+46 734159385
Carolina.Jonsson@centric.eu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRIC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 maj 2024
  • Ansök senast: 2 augusti 2024

Liknande jobb


SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

16 maj 2024

Teknisk Support - Sundsvall

Teknisk Support - Sundsvall

16 maj 2024