Controller inom likviditetsplanering

Controller inom likviditetsplanering

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Controller inom likviditetsplanering för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Dina ansvarsområden i det här uppdraget kommer vara:
- Att samla in data om verksamhetens kassaflöden från olika affärsenheter och förbättra det till ett lokalt och globalt likviditetsverktyg med ett års horisont.
- Att självständigt analysera/validera SE AB:s kassaflödesprognos på bolagsnivå och månadsvis presentera och förklara kassaflödes-FC och faktiska resultat för ledningen.
- Utveckling och förbättring av data, system och processer relaterade till kassaflöde tillsammans med lokal kontrollavdelning/IT och ett globalt team.
- Att representera det centrala finansteamet i olika projekt.
- Samarbete nära med Treasury, BA, kontroll och andra kommersiella funktioner i den lokala organisationen och stödja i olika finansiella ämnen.
Den här positionen ger dig möjlighet att utvärdera, analysera och utveckla kassaflödesprognoser inom organisationen. Detta ger möjlighet att påverka företagets finansiella situation och utveckla din egen förståelse för finansiellt beslutsfattande inom företaget. Som en del av det centrala finansteamet kommer du också att få en god övergripande förståelse för olika finansiella uppgifter, särskilt inom Treasury-avdelningen samt en möjlighet att göra djupdykningar inom olika områden.

Din profil Vi söker dig som:
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom Business Controlling, företagsadministration, bokföring eller liknande.
- Har eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi eller liknande kommersiell utbildning.
- Har förmåga att uttrycka dig flytande på svenska samt engelska i tal och skrift.
- Har goda Excel-kunskaper (formler, pivottabeller)

Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP. Som person är du strukturerad, kommunikativ och en lagspelare. Vidare har du god analytisk förmåga och gärna projektledarkompetens.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande:
- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;
Elin Alm som nås på elin.alm@unikresurs.se eller 076-945 34 35

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Hybrid

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2024
  • Ansök senast: 10 maj 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


28 november 2023